Detail Penelitian :
Judul Penelitian : PENGEMBANGAN STRATEGI KOGNITIF SEBAGAI UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MAHASISWA DALAM MATA KULIAH MATEMATIKA
Kategori : 0001 - Pendidikan Matematika
Oleh : admin
Abstrac :

Oleh :

Salim
Dosen Jurusan Pendidikan Teknik Mesin FT UNIMED, Jln. Willem Iskandar Pasar V Medan Estate

Abstract 


This  study  examines  the  success  of  student  learning  through  the development  strategy  put  forward  Gagne’s  Cognitive  theories.  The  study  was conducted  at  the  Faculty  of  Economics,  Management  Studies  Program  UMSU Medan.  Samples  are  used  as  much  as  regular  students  ie  69  students  who  first attend college  mathematics.  The study results  show  that the model  of learning  with cognitive strategies  can improve  student  learning outcomes.  Grade  average  rose to 2.73.  A  grades  also  rose  to  10.14%.  Value  of  E  can  be  reduced  to  0%.  Only  one indicator is not achieved the acquisition value of D which was still 5.8%. This model  is  quite  effective  to  use  and  the  role  of  teacher  as  designer  of  student  cognitive development  strategy  becomes  an  important  key  for successful  application  of  this model.


PDF Full Peneltian : admin_Salim.pdf
Date Update : 20-02-2018